Pogosto zastavljena vprašanja (FAQ)

V rubriki pogosto zastavljena vprašanja vam ponujamo odgovore na vprašanja, ki se največkrat pojavijo med uporabo programske opreme TRONpos.

Kje začeti?

Za samo delovanje TRONpos blagajne sploh ne potrebujete dodatne naprave, saj lahko izkoristite obstoječi pametni Android telefon ali tablični računalnik. Za Windows blagajno lahko uporabite obstoječi namizni ali prenosni računalnika.

Postopek namestitve lahko opravite popolnoma sami v le nekaj minutah, lahko pa vam vse skupaj pomaga pripraviti naša visoko usposobljena ekipa strokovnjakov za davčne blagajne.

Davčno blagajno namestimo, vstavimo cenik artiklov ter vas učinkovito pripravimo na delo z davčno blagajno. Davčno blagajno za vas pripravimo v 24 urah po naročilu in prejemu vseh potrebnih podatkov za pripravo davčne blagajne.

Za uspešno izvedbo potrebujemo cenik artiklov, spisek uporabnikov z davčnimi številkami, interni akt oziroma podatke o poslovnem prostoru ter namensko digitalno potrdilo za davčno potrjevanje računov.

Imam davčno nepotrjene račune...

Najpogostejši razlog za davčno nepotrjene račune je nedelovanje internetne povezave ali pa nam je potekla veljavnost namenskega digitalnega potrdila za davčno potrjevanje računov (z veljavnostjo petih let). 

Zakonski rok za vzpostavitev elektronske povezave in odpravo motenj pri pošiljanju podatkov o računu na FURS, je dva delovna dneva od dneva prekinitve povezave. V primeru opravičljivih razlogov se lahko ta rok podaljša, vseeno pa priporočamo, da v tem času zagotovite delujočo internetno povezavo in račune pravočasno davčno potrdite.

TRONpos ANDROID

TRONpos ANDROID je blagajniški sistem prilagojen uporabi na tabličnih računalnikih in mobilnih telefonih, ki delujejo na operacijskem sistemu Android. 

Najpogostejši razlog za davčno nepotrjene račune je nedostopnost do interneta ali pa nam je potekla veljavnost digitalnega potrdila.

V primeru, da uporabljate DEMO blagajno lahko na mesec izdate samo 25 računov. V primeru, da ste licenco zamrznili jo lahko ponovno aktivirate tako, da pokličete podporo na 02 300 35 85 ali pa pošljete mail na podpora@tronpos.si.

Proces je zelo zapleten in lahko v primeru napačnih nastavitev pride do težave z FURSOM. Zato je najbolje, da se v tem primeru obrnete na našo podporo: 02 300 35 85.

Če želimo izdati original račun moramo najprej izbrati stranko, za katero bomo izdali original račun. Stranko vnesemo na glavnem ekranu, kjer pritisnemo gumb STRANKA. Poiščemo želeno stranko, nato jo s klikom na njo označimo ter kliknemo gumb POTRDI. Če še stranke nimamo v TRONpos-u, jo moramo najprej dodati preko gumba NOVA STRANKA. Ob kliku na gumb shrani, nas preusmeri na glavno okno, kjer je avtomatsko dodana pravkar ustvarjena stranka.

Po koncu meseca računovodstvu izstavimo "Mesečno poročilo", ki se nahaja v "Možnosti blagajne". Izberemo želen datum in PDF pošljemo računovodstvu na mail.

Zaključka za nazaj ne moremo spreminjati. Zadevo lahko uredimo tako, da uredimo blagajniški prejemek, kateri je enak znesku kateri je bil narejen v podvojenem zaključku.

Napravo poizkusite polniti vsaj 60 minut nato jo poizkusite zagnati. Naprave tovarniško ne ponastavljajte, saj je na napravi baza davčne blagajne. V tem primeru je najbolje, da se obrnete na podporo: 02 300 35 85.

Izberemo artikle, ki smo jih stranki prodali preko vezane knjige računov. V zgornjem desnem kotu izberemo ikono DOKUMENT in nato izberemo možnost "Vezana knjiga računov". Odpre se nam pojavno okence v katerem je potrebno izpolniti naslednje podatke: datum izdaje, številka računa, številka seta in serijska številka. vse te podatke prepišemo iz vezane knjige računov katero vnašamo. Prav tako račun zaključimo z enakim načinom plačila s katerim je stranka plačala. 

V tem primeru je potrebno izklopiti tiskalnik in istočasno pritisniti in držati tipke FEED in POWER, 5 sekund. Na papir se nam izpiše "You select ASCII Mode", po tem lahko ponovno povežemo tiskalnik in šumniki bodo zopet vidni. V primeru, da se nam ne izpiše "You select ASCII Mode" je potrebno tiskalnik ugasiti in postopek ponoviti.

Tiskalnik je potrebno ponovno povezati z blagajno. Preveriti je potrebno, da imamo omogočen Bluetooth. Nato v blagajni v zgornjem desnem kotu pritisnemo "tri pikice" in izberemo možnost Poveži tiskalnik. Izberemo napravo, ki se imenuje Bluetooth printer. Če se je povezava med blagajno in tiskalnikom uspešno vzpostavila, se nam bo pokazalo sporočilo: Tiskalnik je uspešno povezan.

Novega uporabnika vnesemo tako, da izberemo modul "Možnosti blagajne" nato izberemo modul "Uporabniki", kjer izberemo možnost "Dodaj uporabnika". Odpre se nam pojavno okno, kjer vnesemo ime in priimek, uporabniško ime, geslo (ni obvezno) ter davčno številko uporabnika. V primeru, da vnesemo geslo za uporabnika, moramo biti pozorni, da imata dva uporabnika različni gesli. Če se želimo z uporabnikom prijaviti, je potrebno aplikacijo TRONpos ponovno zagnati.

Za ta primer obstaja več možnih razlag, med najpogostejšimi pa so, da smo vnesli samo prevelik izdatek v blagajni, ki je bil izdan s KARTICO, smo izbrali način plačila GOTOVINA ali pa da imamo negativen predhodni saldo zaradi prevelikega pologa.

V primeru, da je bil račun davčno potrjen kasneje po izdaji računa ta ne bo vseboval EOR kode na kopiji računa.

TRONpos WINDOWS

TRONpos WINDOWS je blagajniški sistem prilagojen uporabi na poljubnem računalniku, ki ima povezavo do interneta. 

Nov artikel vnesemo v zalednem programu TRON Office, kjer izberemo modul Splošni šifranti, Artikli in spodaj kliknemo "Dodaj". Pokaže se nam novo okence v katerih moramo izpolniti naslednje podatke: naziv artikla, tip artikla, klasifikacija, davčna stopnja, cena z DDV in v primeru, če želimo, da ustvarimo gumb za artikel na blagajni izberemo še stil gumba. 

Artikel ima lahko minus zalogo v več primerih. Najbolj pogost je ta, da še za določen artikel nismo vnesli prevzema, čeprav ga že na blagajni prodajamo. Drugi je pa lahko v primeru, da ne vodimo zaloge za artikel in imamo nastavljen tip artikla "0 - Blago" namesto "1 - Storitev".

Novega uporabnika vnesemo v zalednem programu TRON Office, kjer izberemo modul "Uporabniki" in v desnem kotu kliknemo "Dodaj". Nato vnesemo uporabniško ime, geslo, koda uporabnika, ime, priimek, izberemo ime profila (z njim dodelimo pravice uporabnika) in vnesemo davčno številko.

Najpogostejši razlog za davčno nepotrjene račune je nedostopnost do Interneta ali pa nam je potekla veljavnost digitalnega potrdila. Če so računi davčno nepotrjeni lahko preverimo v TRON Office-u in sicer v modulu "DAVČNO POTRJEVANJE RAČUNOV" in nato Računi. Prav tako lahko preverimo na blagajni v modulu ZAKLJUČENI RAČUNI.

V primeru, da artikel ni viden na blagajni pomeni, da nismo določili stila gumba, ko smo artikel vnesli v program. Gumb lahko ustvarimo v TRON Office modulu Splošni šifranti -> Artikli, kjer imamo v spodnjem kotu možnost Ustvari gumb(e).

Inventuro vnesemo v zalednem programu TRON Office, kjer izberemo modul "Dokumenti" in kliknemo "Dodaj", nato izberemo Tip dokumenta "Inventura". Prikaže se nam okno, katero zahteva potrditev preračuna kartic, izberemo "OK". Izberemo stranko (v tem primeru svoje podjetje). Nato kliknemo "Dodaj" in vnesemo artikle za katere bi radi uredili zalogo. Dejansko stanje zalog artikla vnesemo v polje POPIS. Lahko si tudi generiramo pozicije iz zaloge (generiralo nam bo vse pozicije za katere imamo že obstoječo zalogo in prav tako lahko naredimo kontrolo nepopisanih artiklov). Ko smo z inventuro končali, dokument knjižimo in preračunamo kartice.

Če želimo izdati original račun moramo najprej izbrati stranko, za katero bomo izdali original račun. Stranko vnesemo na glavnem ekranu, kjer kliknemo na možnost Naslovnik. Izberemo želeno stranko in vnesemo artikle, ter izdamo račun s poljubnim načinom plačila. Če še stranke nimamo v TRONpos-u, jo moramo najprej dodati preko gumba NOVA STRANKA. Ob kliku na gumb shrani, nas preusmeri na glavno okno, kjer je avtomatsko dodana pravkar ustvarjena stranka.

Če potrebujemo X-poročilo, gremo v meni Možnosti blagajne in izberemo možnost Pregled zaključkov. Izberemo zaključek, ki je najvišje na sezamu in pritisnemo gumb Natisni. Če za tisti dan blagajna ni zaključena, bo na izpisu iz POS tiskalnika pisalo X-poročilo.

V primeru, da potrebujete podporo izven delovnega časa lahko pokličete na telefonsko številko dežurne podpore: 02 300 35 99. Dežurna podpora je na voljo do PON-PET med 16.00 in 22.00 uro ter med vikendi in prazniki med 07.00 in 22.00 uro. Dežurna podpora je izključno plačljive narave in je namenjena za nujne zadeve. 

V primeru, da ste račun zaključili z napačnim načinom plačila ga lahko stornirate in izdate novega z pravilnim načinom plačila. Prav tako lahko na želenem računu zamenjate način plačila, če imate vklopljeno pravico. To naredite tako, da greste v skupino "Zaključeni računi", poiščemo račun in spodaj levo, kjer je prikazan način plačila za izbran dokument, kliknemo na gumb zamenjavo načina plačila (dve puščici). Menjava načina plačila na blagajniških računih je možna le v trenutno odprtem zaključku.

Če imamo vklopljeno pravico za zamenjavo stranke, jo lahko spremenimo v modulu "Zaključeni računi", kjer izberemo želeni račun in na desni strani kliknemo na "Zamenjaj naslovnika". Vnesemo pravilno stranko in potrdimo.

Podpora

Tehnična podpora je na voljo vsem uporabnikom blagajne TRONpos od 6. ure do 22. ure vsak dan. V delovnem času (ponedeljek do petek od 8. - 16. ure) je tehnična podpora za vse uporabnike z vzdrževalno pogodbo popolnoma brezplačna. Dežurna podpora je izključno plačljive narave in je namenjena za nujne primere.

Skrbimo za naše stranke, in nudimo podporo kadar koli in kjer koli. Vse, kar potrebujete, je aplikacija TeamViewer QuickSupport, preko katere se podpora poveže z vašo napravo. Naši strokovnjaki se bodo potrudili, da bodo vaš primer rešili v najkrajšem možnem času.

Če imate kakršna koli vprašanja ali dvome, pokličite naš servisni center za pomoč uporabnikom na +386 (0)2 300 35 99 in vam bomo z veseljem pomagali!

Prav tako smo dosegljivi tudi na portalu Moj Comtron ali preko elektronske pošte na naslovu podpora@tronpos.si